منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنرمنابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنرمنابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر, منابع آزمون ارشد هنر, منابع کنکور کارشناسی ارشد هنر, منابع آزمون هنر, منابع کنکور هنر, آزمون هنر, کنکور هنر, کنکور ارشد هنر, کنکور کارشناسی ارشد هنر, ازمون کارشناسی ارشد هنر, ازمون هنر, ازمون ارشد هنر

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

منابع آزمون کارشناسی ارشد بازیگری

از امسال به بعد کنکور سراسری و آزاد در هم ادغام شده و کسانی که مایل به انتخاب دانشگاه آزاد هستند باید در کنکور سراسری شرکت نمایند.

 

بازیگری در کنکور سراسری کارشناسی ارشد یکی از 7 رشته موجود در کد رشته امتحانی 1357 است که مجموعه هنرهای نمایشی و سینما نام دارد. بازیگری مربوط به رشته تئاتر است و طبیعتا تمامی بازیگران درجه یک کشورمان بازیگران تئاتر بوده اند که در فیلمهای سینمایی و تلویزیون هم به ایفای نقش پرداخته اند. 

 رشته های مجاز به شرکت در کنکور ارشد بازیگری

با هر لیسانسی می توانید در کنکور کارشناسی ارشد رشته بازیگری شرکت نمایید و معمولاً هرساله 70 درصد پذیرفته شدگان نهایی رشته بازیگری و بیشتر رشته های هنری، کارشناسی غیرهنر دارند. 

 

 زمان ثبت نام و امتحان کنکور ارشد بازیگری

ثبت نام کنکور ارشد در دی ماه انجام می پذیرد و زمان برگزاری آزمون اواسط اردیبهشت ماه و زمان اعلام نتایج اولیه خردادماه است. آزمون عملی بازیگری هم در مردادماه برگزار می شود. 

ما هم برای مرحله تستی و هم برای مرحله عملی آزمون بازیگری کلاس برگزار خواهیم نمود. 

 

 

کد 1357 به ترتیب شامل رشته های کارگردانی نمایش، سینما، تولید سیما(که فقط مرد پذیرش می کند)، ادبیات نمایشی، بازیگری، تهیه کنندگی تلویزیون (تاکنون فقط مرد پذیرش کرده است)و رادیو (شامل دو گرایش به نام تهیه کنندگی و نویسندگی است که تهیه کنندگی بهتره) است. 

 

 

داوطلبین کنکور ارشد بازیگری باید کد رشته 1357 را انتخاب نمایند. این کد رشته دارای 7 رشته است و هر رشته ای ضرایب خاصی داره و برای هر رشته ای فقط باید به درسهایی پاسخ بدین که در اون رشته ضریب دارند. مثلا برای ارشد بازیگری شما باید به دروس زبان عمومی و تخصصی ، دانستنی های هنری، دانستنی های تخصصی تاریخی و بینشی در هنر نمایش، و دروس تخصصی بازیگری پاسخ دهد. جواب دادن به دروس دیگر ضرایب در رتبه رشته اصلی تون تاثیری نداره. دفترچه سئوالات این رشته 11 درس دارد که برای بازیگری باید به 4 درسی که ذکر شد پاسخ دهید. البته اگر وقت اضافه آوردین می تونین به دروس دیگر رشته ها به خصوص درس کارگردانی هم پاسخ بدین. سالهای گذشته 90 درصد پذیرفته شدگان رشته های تهیه کنندگی و رادیو داوطلبین رشته سینما  و کارگردانی و بازیگری بوده اند که با پاسخ دادن به دروس این دو رشته در آنها پذیرفته شده اند. 

پس اول به سراغ درس هایی که در گرایشتون ضریب داره برین. سال های مختلف دانشجویان زیادی داشته ایم که به جای درس بازیگری به سراغ درس بررسی و نقد آثار سینمایی رفته اند!!!! شما از این دسته نباشید لطفا. 

 

 دو ساعت برای پاسخ دادن به سئوالات فرصت دارید. 

 



تعداد شرکت کنندگان مجموعه هنرهای نمایشی و سینما که شامل 7 رشته است حدود 4 هزار نفر است که حدود 3 هزار نفر آنها مربوط به رشته های سینما و ادبیات نمایشی و حدود هزار نفر مربوط به 5 رشته دیگر است و به طور میانگین حدود 150 نفر در رشته بازیگری رقابت می کنند. و ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد در گرایش بازیگری در سال 1395 تعداد 53 نفر بوده است. پذیرش هر دانشگاه در مقاطع روزانه، شبانه (شهریه تمام دوره شبانه حدود ده میلیون تومان) غیرانتفاعی(شهریه تمام دوره غیرانتفاعی حدود 15 میلیون)، پردیس(شهریه تمام دوره حدود 20 میلیون است) در جدول زیر آمده است. 

 

 

روزانه دانشگاه تربیت مدرس : 8 نفر

روزانه دانشگاه هنر : 10 نفر 

نوبت دوم دانشگاه هنر : 5 نفر

پردیس دانشگاه هنر : 10 نفر

غیرانتفاعی دانشگاه نبی اکرم تبریز : 20 نفر 

 

که البته هر سال رو به افزایش است.

 

 

کیفیت دانشگاهها برای انتخاب اولویت(بر اساس تجربه های رتبه های برتر سالهای گذشته)

 

 

- دانشگاه هنر تهران1

- دانشگاه تربیت مدرس2

3- دانشگاه غیرانتفاعی تبریز

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی