منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنرمنابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنرمنابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر

منابع آزمون کارشناسی ارشد هنر, منابع آزمون ارشد هنر, منابع کنکور کارشناسی ارشد هنر, منابع آزمون هنر, منابع کنکور هنر, آزمون هنر, کنکور هنر, کنکور ارشد هنر, کنکور کارشناسی ارشد هنر, ازمون کارشناسی ارشد هنر, ازمون هنر, ازمون ارشد هنر

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

 

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد معماری بخوانند ...

 

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی درس می خوانند معمولا پس از گذراندن دو ترم اولیه این مقطع به طور ناخود آگاه با توجه به جو و شرایط دانشگاه در حال و هوای کنکور کارشناسی ارشد قرار می گیرند به طوریکه محور صحبت دانشجویان بیشتر درمورد کنکور کارشناسی ارشد و گرایشات و نحوه برگزاری این کنکور می باشد .

 

در این بین وقتی با اکثر دانشجویان رشته معماری صحبت می شود یا اینکه اصلا در مورد کنکور کارشناسی ارشد معماری اطلاعی ندارند و یا اینکه اطلاعات آنان ضعیف است و با دادن اطلاعات غلط به دیگر دانشجویان باعث بر هم زدن نوع تفکر آنان برای کنکور می شوند .

 

با توجه به این موضوع سنجش امیر کبیر بر آن شد تا مقداری در مورد کنکور کارشناسی ارشد رشته معماری و گرایشات آن شفاف سازی هایی صورت گیرد و دانشجویان محترم با نحوه برگزاری کنکور، گرایشات رشته معماری ، و ضرایب دروس طبق آخرین دفترچه موجود سازمان سنجش آموزش کشور (سال 97) آشنا شوند .

 




نحوه برگزاری کنکور : برای کنکور کارشناسی ارشد معماری معمولا در آبان ماه هر سال از داوطلبان ثبت نام به عمل می آید و معمولا در بهمن ماه یا اسفند ماه آزمون کارشناسی ارشد معماری برگزار می گردد و در اردیبهشت ماه سال آینده جواب های اولیه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که در این بین افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده اند اقدام به انتخاب رشته کرده و در شهریور ماه همان سال جواب های نهایی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . لازم به ذکر است برخی از رشته ها مثل معماری دارای آزمون عملی (اسکیس) هستند که این آزمون در خرداد ماه یعنی پس از اعلام نتایج اولیه در بین داوطلبان مجاز شده برگزار می گردد .

 

گرایشات رشته معماری : رشته معماری در آزمون کارشناسی ارشد در زیر شاخه هنر قرار دارد و داوطلبان مجموعه معماری می توانند در گرایشات زیر پذیرفته شوند :

 

·        مجموعه معماری

 

1.     مهندسی معماری

 

2.     معماری منظر

 

3.     مهندسی معماری اسلامی

 

4.     مطالعات معماری ایران

 

5.     بازسازی پس از سانحه

 

6.     معماری داخلی

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری :

 

1-زبان عمومی و تخصصی 2-دروس فنی ساختمان (  تنظیم شرایط محیطی ، ایستایی ، شناخت مواد ، عناصر و جزئیات ، تاسیسات ) 3-دروس تاریخ و مبانی نظری ( تاریخ معماری جهان ، معماری معاصر ، معماری اسلامی ، مبانی نظری معماری ) 4-درک عمومی معماری 5- درک عمومی معماری منظر 6-پروژه عملی طراحی ( اسکیس معماری ) 7-پروژه عملی طراحی ( اسکیس معماری منظر )

 

ضرایب به ترتیب دروس برای هرکدام از گرایش ها :

 

1. مهندسی معماری : ( 2 ، 3 ، 2 ، 3 ، 1 ، 5 ، 0 ، )

 

2. معماری منظر : ( 2 ، 1 ، 2 ، 1 ، 3 ، 0 ، 5 )

 

3. مهندسی معماری اسلامی : ( 2 ، 2 ، 2 ، 2 ، 1 ، 5 ، 0 )

 

4. مطالعات معماری ایران : ( 2 ، 3 ، 2 ، 3 ، 1 ، 0 ، 0 ، )

 

 5. بازسازی پس از سانحه : ( 2 ، 3 ، 2 ، 3 ، 1 ، 5 ، 0 ، )

 

 6. معماری داخلی : ( 2 ، 3 ، 2 ، 3 ، 1 ، 5 ، 0 ، )

 

 نکته : بر اساس مصوبه 333 مورخ 23/10/75 شورای عالی برنامه ریزی کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد معماری که حداقل 140 واحد درسی را با موفقیت گذرانده باشند در صورت تمایل می توانند در آزمون ورودی یکی از دوره های کارشناسی ناپیوسته ( برنامه ریزی شهری و منطقه ای ، طراحی شهری ، مرمت و احیا بناها و بافت های تاریخی ، مدیریت پروژه و ساخت ، تکنولوژی معماری ، انرژی معماری ) شرکت نمایند و دوره تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته ای که در آزمون آن شرکت نموده و پذیرفته شده اند به اتمام برسانند .

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای : 1. زبان عمومی و تخصصی 2. مباحث عمومی شهرسازی ایران 3. مبانی نظری برنامه ریزی شهری و منطقه ای 4. تاریخ شهر و شهر سازی 5. آمار و ریاضیات

 

ضرایب به ترتیب دروس رشته برنامه ریزی شهری و منطقه ای (2 ، 2 ، 3 ، 3 ، 2 )

 

 


منابع کنکور کارشناسی ارشد طراحی شهری :  1. زبان عمومی و تخصصی 2. مباحث عمومی شهرسازی ایران 3. مبانی نظری معماری 4. تاریخ معماری و شهر سازی 5. تحلیل فضاهای معماری و شهری 6. آزمون عملی اسکیس

 

ضرایب به ترتیب دروس رشته طراحی شهری ( 1 ، 1 ، 2 ، 2 ، 3 ، 5  )

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد مرمت و احیا بناها و بافت های تاریخی : 1. زبان عمومی و تخصصی 2. فرهنگ و هنر ایران و جهان 3. مبانی نظری مرمت 4. آسیب شناسی و فن شناسی بناهای سنتی

 

ضرایب به ترتیب دروس رشته مرمت و احیا بناها و بافت های تاریخی ( 2 ، 2 ، 3 ، 3 )

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت ، تکنولوژی معماری ، انرژی معماری : 1. زبان عمومی و تخصصی 2. ایستایی و فن ساختمان 3. مدیریت کارگاهی 4. مواد و مصالح 5. سیستم های ساختمانی در معماری 6. طراحی فنی و اجزا ساختمان 7. تنظیم شرایط محیطی و تاسیسات ساختمان

 

ضرایب به ترتیب دروس رشته مدیریت پروژه و ساخت ( 2 ، 2 ، 4 ، 2 ، 0 ، 0 ، 0 ، )

 

ضرایب به ترتیب دروس رشته تکنولوژی معماری ( 2 ، 3 ، 0 ، 0 ، 3 ، 4 ، 0 )

 

ضرایب به ترتیب دروس رشته انرژی معماری ، ( 2 ، 3 ، 0 ، 0 ، 0 ، 3 ، 4 )

 

حال به معرفی مختصر هر کدام از گرایشات می پردازیم :

 

معماری : کسانی که در رشته معماری اقدام به ادامه تحصیل می کنند افرادی هستند چند بعدی با ذهنی دور اندیش و خلاقیت بالا کار آنان طراحی ساختمان های مفید که به بهترین نحو با اطراف خود ارتباط برقرار کند و بتواند گویای نحوه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست و اقلیم مردمان یک سرزمین باشد . اما توصیه می شود اگر کارشناس معماری هستید در کارشناسی ارشد معماری را انتخاب نکنید زیرا اکثر مباحث همان مباحث کارشناسی می باشد فقط مقداری بسط پیدا کرده است .

 

معماری منظر : در بین رشته های معماری رشته ای است که به تازگی بین معماران رواج پیدا کرده است و هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است . زمینه فعالیت معمار منظر از طراحی یک بوستان محلی تا طراحی اراضی مخدوش شده مثل محل های دفن زباله و ... می باشد ، معمار منظر باید با طراحان شهری در ارتباط باشد و در زمینه طراحی شهری نیز مناظر مختلف شهر را طراحی کند ، همچنین او می تواند طراحی محوطه های ساختمان های مختلف مثل بیمارستان ها ، فرهنگسراها ، هتل ها و ... را به عهده گیرد .

 

مهندسی معماری اسلامی : در بین گرایش های معماری تقریبا دارای قدمت است و متخصص این رشته باید ابتدا اسلام و آموزه های اسلامی را به خوبی بشناسد تا بتواند از آنها در راستای معماری هماهنگ با سنت های اسلامی بهره بگیرد . کار در این رشته نیازمند قدرت تجزیه و تحلیل است معمار اسلامی باید بتواند خوب همه عناصر معماری اسلامی را تحلیل کند و فلسفه هریک از عناصر را به خوبی بشناسد

 

مطالعات معماری ایران : مطالعات معماری ایران جزو آن دسته رشته هایی است که بیشتر به مباحث نظری و فلسفی معماری می پردازد و این مطالعات شامل تاریخ معماری و فلسفه معماری ایران می باشد که می توان گفت کسانی که این رشته را انتخاب می کنند از کارهای طراحی تا حدودی فاصله می گیرند .

 

بازسازی پس از سانحه : به طور خلاصه می توان گفت غیر قابل پیش بینی بودن بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و ... باعث می شود که در هنگام بروز این سوانح طبیعی قسمتی از بناهای معماری شهر که مورد سانحه قرار گرفته است از بین برود . لذا متخصص این رشته باید با روند صنعتی سازی و سیستم هایی که برای ساخت و ساز های سریع به کار می رود آشنا باشد و همچنین دارای قدرت تصوری و اجرایی بسیار قوی باشد تا در کمترین زمان بیشترین بهره را برای بازسازی مکان سانحه به کار گیرد .

 

معماری داخلی : معماری داخلی نیز جزو آن رشته هایی می باشد که به تازگی به گرایشات معماری اضافه شده اما به دلیل ملموس بودن این رشته در بین مردم بسیار پر طرفدار است و حتی کسانی که رشته معماری را نمی خوانند به این رشته علاقه مند می باشند . زمینه کار این رشته از طراحی داخلی یک واحد آپارتمان کوچک تا طراحی داخلی یک هتل یا بیمارستان  چند ستاره می باشد اما کسانی که این رشته را انتخاب می کنند باید دارای قدرت بصری و خلاقیت بسیار بالایی باشند .

 

برنامه ریزی شهری و منطقه ای : می توان گفت که این رشته جزو زیر شاخه های شهرسازی می باشد اما در طراحی شهری معمار اقدام به طراحی می کند ولی در برنامه ریزی شهری معمار اقدام به امکان سنجی و تهیه طرح های جامع و یا تفصیلی شهرها و تهیه طرح های توسعه شهر ها در راستای اهداف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی هر شهر و یا منطقه می کند .               

 

طراحی شهری : جزو پرطرفدارترین گرایش های معماری است و به همین دلیل قبولی در این رشته بسیار دشوار است اما کسانی که در این رشته فعالیت می کنند می توانند در شرکت های مشاوره خصوصی و نیمه خصوصی اقدام به طراحی فضاهای شهری نمایند و روابط ساختمان های موجود در یک منطقه را زیر نظر بگیرند و طراحی شهرک ها و محله های مختلف در حیطه وظایف آنان می باشد .

 

مرمت و احیا بناها و بافت های تاریخی : وجود بناهای تاریخی و ارزشمند در سرزمین ما باعث پیدایش این رشته گردیده است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند در تلاش هستند تا گذشته سرزمین ما را با معماری امروزمان ترکیب کنند و لذا متخصص این رشته باید تاریخ و فرهنگ را خوب بشناسد تا بتواند اقدام به طراحی و احیای یک بنا نماید . متخصصین این رشته غالبا در میثراث فرهنگی ها و مکان های فرهنگی که کار فرهنگی در زمینه معماری انجام می دهند می توانند مشغول کار شوند .

 

مدیریت پروژه و ساخت : مدیریت پروژه و ساخت جزو آن دسته از رشته هایی است که علاقه مندان زیادی دارد و غالبا افرادی در این رشته موفق خواهند بود که از توان مدیریتی و اجرایی بالای برخوردار باشند و بتوانند مجموعه های معماری و اجرایی را مدیریت کنند. وظایف اصلی یک مدیر پروژه را می توان ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیتها برای کاربرد مناسب منابع و امکانات ، به منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه دانست . بنابر این یک مدیر پروژه باید انسانی قانونمند باشد تا بتواند زود تر به هدف نهایی پروژه دست پیدا کند .

 

تکنولوژی معماری : این رشته نیازمند افرادی است که بسیار باهوش باشند و بتوانند خود را مدام به روز کنند متخصصان این رشته باید ضمن آگاهی از مسائل و سیستم های روز معماری طوری فضا ها را طراحی کنند که تکنولوژی به کار رفته در ساختمان با عملکرد ساختمان هماهنگ باشد

 

انرژی معماری : جزو آن گرایشاتی است که باید متخصص آن ضمن شناختن عناصر معماری سنتی که نمونه تمام عیار بهینه سازی در مصرف انرژی است سیستم های روز را  که در زمینه کاهش تلفات انرژی است بشناسد . این گرایش جزو یکی از گرایشات بین المللی است زیرا که بحث بهینه سازی در مصرف انرژی و حذف پسماند ها و کنترل آلودگی های محیطی در جهان مطرح است و می توان از آن به عنوان یکی از گرایش های نو ظهور در معماری ایران نام برد .



 

www.iau.ac.ir دانشگاه آزاد

www.sanjesh.org سازمان سنجش آموزش کشور

www.msrt.ir وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری


  • ۹۶/۰۷/۰۲
  • منابع آزمون هنر منابع آزمون هنر

آزمون کارشناسی ارشد معماری

آزمون کارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد

آزمون کارشناسی ارشد معماری دانشگاه پیام نور

ازمون کارشناسی ارشد معماری

اسکیس در کنکور کارشناسی ارشد معماری

اسکیس کنکور کارشناسی ارشد معماری

بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری

بودجه بندی کنکور کارشناسی ارشد معماری

تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد معماری

تاریخ کنکور کارشناسی ارشد معماری

تست های کنکور کارشناسی ارشد معماری

تعداد شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد معماری

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد معماری

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد معماری

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد معماری

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد معماری

جزوه های کنکور کارشناسی ارشد معماری

دانلود جزوات کنکور کارشناسی ارشد معماری

دانلود جزوه های کنکور کارشناسی ارشد معماری

دانلود جزوه کنکور کارشناسی ارشد معماری

دانلود رایگان تست های کنکور کارشناسی ارشد معماری

دروس کنکور کارشناسی ارشد معماری

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد معماری

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد معماری

سوالات کنکور کارشناسی ارشد معماری ازاد

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد معماری

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد معماری ازاد

منابع آزمون کارشناسی ارشد تکنولوژی معماری

منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری پارسه

منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری پیام نور

منابع اصلی کنکور کارشناسی ارشد معماری

منابع کنکور کارشناسی ارشد ازاد معماری

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری اسلامی

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری انرژی

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری تکنولوژی

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری گرایش مدیریت پروژه

مواد امتحانی کنکور کارشناسی ارشد معماری

پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد معماری

پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد معماری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد رشته معماری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد معماری

کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور

کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور دانشگاه تهران

کتاب تست کنکور کارشناسی ارشد معماری

کلاس کنکور کارشناسی ارشد معماری پارسه

کنکور کارشناسی ارشد معماری

کنکور کارشناسی ارشد معماری داخلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی